کتاب باز

دانلود کتابهای الکترونیکی شاید در آینده ...

کتاب باز

دانلود کتابهای الکترونیکی شاید در آینده ...

9 توصیه جدی به آژانس‌ها و اولیای کودکان


رعایت نکردن برخی از نکات ایمنی از سوی مردم همواره مشکلاتی را در پی داشته است. آنچه می‌خوانید، چند توصیه در زمینه‌های مختلف است که رعایت آن موجب کاهش خسارت می‌شود.

آژانس‌ها و رانندگان

1 - مسوولان آژانس‌های مسافربری، مشخصات مشتریان محلی را ثبت کنند تا مسافران غریبه براحتی قابل شناسایی باشند، چون اغلب سرقت‌ها توسط مسافران غیرمحلی و غریبه اتفاق می‌افتد.

2 - مسوولان و متصدیان آژانس‌ها از پذیرش مسافرانی که شب هنگام به طور حضوری به آژانس مراجعه می‌کنند و تقاضای سفر به محل‌های حاشیه‌ای و خلوت را دارند، خودداری کنند. بویژه اگر این مراجعان 2یا 3 نفر باشند.

3 - رانندگان آژانس‌ها عموما باید از قبول نوشیدنی و خوردنی از مسافران خصوصا غریبه‌ها خودداری کنند؛ چون گاهی سارقان از طریق خوراندن مایعات مسموم، راننده را بیهوش و اموال و خودروی وی را سرقت می‌کنند.

4 - گاهی مواقع سارقان در پوشش‌های مختلف مانند نشان دادن گالن خالی بنزین و این که می‌خواهند به اولین پمپ بنزین برسند‌ یا به همراه داشتن کودک و سالمند بیمار و به بهانه رساندن بیمار به بیمارستان شما را قانع می‌کنند که آنها را سوار کنید تا در فرصت مناسب و در محلی دور افتاده‌ نقشه خود را عملی سازند پس هوشیار باشید.


اولیای کودکان بخوانند

1 - ‌از آویختن طلا و زیورآلات به کودکان خود که قدم به کوچه می‌گذارند و بازی می‌کنند خودداری کنید.

2 - هرگز غیر از پول توجیبی، پول اضافی به فرزند دبستانی خود ندهید و به آنها توصیه کنید هیچ‌گاه پول زیاد در نزد خود نگه ندارند.

3 - هیچ‌گاه نگذارید فرزندانتان به بهانه نزاع خانوادگی پا از خانه بیرون بگذارند. در واقع به شما توصیه می‌شود، هیچگاه در‌‌حضور بچه‌ها به کشمکش با یکدیگر نپردازید که زمینه ساز ترس فرزند و بیرون رفتن از خانه شود.

4 - به کودکان دبستانی و حتی کوچک‌تر خود توصیه کنید، هیچ‌گاه با غریبه‌ها و افراد ناشناس ارتباط برقرار نکنند و از آنها مواد خوراکی نگیرند و اگر فرزندتان ناچار است در رفت و آمد به خانه و مدرسه از اتومبیل استفاده کند به او بگویید فقط از اتوبوس ‌یا تاکسی استفاده کنند.

5 - به کودکان دبستانی خود، بیاموزید حتما شماره تلفن خانه‌‌یا تلفن همراه شما را حفظ کنند و نیز آدرس دقیق خانه‌ را به خاطر بسپارند.